Går du med tanker om å starte eget firma?

Under vil vi dele våre erfaringer  rundt det med IT og kommunikasjon.


Domene


Skal man ha en egen hjemmeside, kommer kravet til domene av seg selv. Har man ikke behov for hjemmeside, bør man likevel vurdere å opprette et domene. Det kan oppfattes som useriøst å ha @gmail.com eller @hotmail.com som firma e-post og kostnaden for et domene er kun kr. 100,- pr år.

Microsoft Office 365


I dag kan man leie Office-pakke og tjenestene rundt, som Exchange mail, OneDrive, Teams og SharePoint. Dette var tidligere noe kun store firmaer hadde da det var krav om egne servere for å drifte. I dag betaler man noen kroner hver måned for å få tilgang til disse tjenestene som driftes direkte av Microsoft. Man er også sikret å ha siste versjon til enhver tid.

Internettlinje


Borg ComIT har samarbeid med flere fiberlinje leverandører, så vi skal kunne hjelpe deg med å få internett til din adresse. Er det ikke mulig å etablere fiber på din adresse, så finnes det også andre gode alternativer.

Telefoniløsning


Det kan være lurt å vurdere om bedriften skal ha ett eget hovednummer allerede fra oppstarten, slik at man ikke risikerer at ditt personlige mobilnummer ender opp som bedrifts kontakt nummer. Her kan man få gode løsninger både fra Telenor og Nortel som gjør at man på en enkel og profesjonell måte kan håndtere innkommende anrop, via din personlige mobil.

Våre tjenester


Trenger man en bærbar PC eller skal man sitte på kontoret når

IT-relaterte oppgaver skal gjøres?


Behovene varierer veldig og Borg ComIT kan levere de fleste løsninger man måtte ha behov for.

Det kan være mange ulike måter å jobbe på, men en basis som PC, skjerm og en skriver bør være noe som er på plass allerede fra starten av.

Borg ComIT har også samarbeid med leverandører av økonomi-, faktura- og CRM systemer.


Hjelp til oppsett, igangsetting og videre vedlikehold vil vår tekniske avdeling kunne bistå med.

Vi blir gjerne din IT-avdeling